Friday, October 30, 2020

"Where you belong"

Jag är ju en av dem som har låtit sig förföras av  Liliums ASMR-videor på YouTube. Och inte kan låta bli att följa dessa. Möjligen har jag en ovanligt stor andel av mal-DNA.  ;--) Det är kanske därför  jag inte kan låta bli att lägga ut denna hennes video här. 

Lilium  är annars bosatt i Danmark och lär  leva på de inkomster hon får av de som frivilligt betalar henne för att stödja hennes verksamhet... och för att få se videor som endast de som betalar får se. Om jag nu fattar saken rätt. 

Men nej, jag har aldrig betalat någon på nätet, inte ens Lilium.   Jag vet inte ens hur man gör.  

Men jag tillhör ändå de som då och då återbesöker hennes Youtube-sida.. 

För de som efter att ev. ha  sett lite av denna, tror att just detta tema  -  att vända sig till en målgrupp  som gärna vill se sig själva som en mal, och Lilium som deras  "moth queen" (!) -  är det enda som hon gör - kan om de letar vidare inse att hon har ett större register än så. Mycket större.

PS. Jag fick nyss på min huvudblogg  en kommentar som påpekade att "moth" på engelska inte endast betyder mal utan även kan betyda nattfjäril. Det gör ju faktiskt Liliums story mer så att säga begriplig.

Nedan - några olika varianter av nattfjärilar. 

 

No comments:

Post a Comment