Wednesday, January 31, 2018

Har Liliums Moth Queen blivit - Goth Queen?

Lilium upphör inte att fascinera. Nu har hon på sistone producerat YouTube-videor som mer liknar gotiskt rollspel än välvilliga hypnosövningar. Till och med Moth Queen, som fick mig att somna i september, har dragits in i en halsbrytande förändring. Så stor att en kommentator under den senaste "Moth Queen"- videon föreslog att hon skulle byta namn till - Goth Queen!

Men förvandlingen började inte med henne utan med ett inlägg benämnt "The Deal with the Dragon Queen". Där framträder Lilium som "drakkvinnan" som ska leda en drakarmé som ska förinta världen och alla dess invånare. Den enda chansen att rädda sig själv är om man redan från början bestämmer sig för att hjälpa henne (och alltså förråda mänskligheten...).

I en senare video "Secrets and Wine with the Moth Queen" får vi reda på att den så empatiska maldrottningen (vars suggestivt rogivande röst fick mig att somna i september 2017...) nu också dragits in i detta mörka gotiska tema...

Fascinerande, men om det var den videon jag hade stött på i september hade jag nog knappast somnat. ;-).

Å andra sida fanns det redan från början.en kuslig dimension i den roll "Moth Queen" spelade. Empatin var hela tiden villkorad - och det blev efter ett tag mer och mer uppenbart...

Men som sagt, Lilium har något visst. Det var roligt att jag upptäckte henne, vilket alltså (nästan)  skedde av en ren tillfällighet. Det finns så mycket på nätet (och på You Tube) at vad man hittar ofta avgörs av de sökord man råkar skriva ner...

No comments:

Post a Comment